KOMUNIKAZIO EGOERARA EGOKITZEA
- Helburu komunikatiboa betetzen du?
- Behar adina informazio ematen du?
- Erregistro egokia du?
- Entzuleen neurriko informazioa da?
- Dagokion gaiari lotua dago?
- Gogoan hartzen du komunikazioaren testuingurua.
- Egokitzen zaio solaskidearen izaerari.
- Gogoan hartzen du komunikazioaren xedea.
- Kontrolatzen du hizketaldiaren denbora.
- Egokiak dira tonua eta jarrera fisikoa.
KOHERENTZIA ETA KOHESIOA
- Testu generoaren arauak betetzen ditu?
- Ideien hurrenkera egokia da?
- Ideiak ondo lotzen ditu?
- Erraz ulertzen da?
- Zuzena da?
MORFOSINTAXIA, LEXIKOA, AHOSKAPENA
- Komunikazioaren testuinguruaren arabera egituratzen du diskurtsoa.
- Koherentziari eusteko bitartekoak jartzen ditu.
- Gaiari heltzen eta jarraitzen dio.
- Eman beharreko informazioaren-kantitatea ondo neurtzen du.
- Diskurtsoa osatzen duten atalak ondo biribiltzen ditu.
- Silaba guztiak ahoskatzen ditu ondo.
- Ondo erabiltzen ditu aditzak, denborak barne,.
- Zuzena da esaldiaren egitura.
- Ondo egiten du komunztadura.
- Uztartzen ditu esaldiak ondo.
- Ondo ahoskatzen du.
- Silaba guztiak ahoskatzen ditu.
HIZKUNTZAZ KANPOKOAK: ESTRATEGIAK, DOINUA…
Gaitasun estrategikoa:
- Ulertzen diotela egiaztatzen du?
- Ulertzen zaila dena beste era batean esaten du?
- Berregiten du bere diskurtsoa?
- Kontuan izan ditu entzuleak?
- Jakintza partekatzen du entzuleekin?
- Birformulatzen du hobeto uler diezaioten.
- Ez du atzera egiten oztopoen aurrean.
- Azalpena esaldi mota askorekin argitzen du.
- Erabiltzen ditu aurrez ikasitako esamolde eta baliabideak.
- Hizketaldia kontrolatzen du zuzenketak eginaz.
- Galderak egiten ditu bere inputa aberasteko.
- Hitz berriak sortzen ditu.
- Laguntza eskatzen du hizketako gaitasuna hobetzeko.
- Hizkuntzazkoak ez diren baliabideak ere erabiltzen ditu.
- Ez ditu kodigoak nahasten.
- Kontrolatzen du entzuleen ulermen eta jarraipen maila.
Ez-hizkuntzako komunikazioa:
- Ahoskera garbia erabili du?
- Abiadura egokia?
- Ozen hitz egin du?
- Entzuleei begiratu die?
- Paperaren morroi izan da?
- Gorputzaren mugimenduekin lagundu dio jardunari?
- Ikus-entzunezko baliabideak egoki erabili ditu?
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina