Hezkuntza
sistema batetan oinarritzen den bideoa ikusi dugu. Gutxi daude metodologi hori
erabiltzen duten ikastetxeak, baina oso metodo eraginkorra iruditzen zaigu.
Irakasleek kurtso hasieran ahozkotasuna lantzeko dituzten ideiak komunean
jartzen dituzte eta gelan lantzeko egokiak zeintzuk diren eta zeintzuk ez
adosten dute. Hori dela eta hurrengoak dira ikusi ditugun jarduerak:
1. JARDUERA: Denborarekin jolasean
- Zein da jarduera?
Irudiak ordenatzea dagokion moduan. Adibidez, ume
bat jogurt bat jaten agertzen da eta erori egiten zaio, haurrek dagokion
ordenan jarri behar dute lehenengo jogurta ireki, gero koilara sartu… horrela.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Tokatzen zaizkien irudiak behar diren ordenan
jarri behar dituzte.
- Zer egiten dute irakasleek?
Bideratzaile papera hartzen dute ikasleei ideiak
emanez.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko adierazpena landuz istorioa kronologikoki
ordenatzea.
2. JARDUERA: ipuinekin jolasean
- Zein da jarduera?
Istorio bat
sortzea barnean hartzen dituen atalak garatuz.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ikasleek
irakasleak emandako irudiak interpretatzen dituzte beraien irudimena landuz.
Euren lana irudiak ordenatzea eta irudietan ikusten dutena deskribatzen dute.
Gero, irudi horietan ikusten dutenarekin ipuin bat asmatzen dute. Hori egin
ostean, benetako ipuinarekin alderatu behar dute beraiek asmatutako ipuina eta
desberdintasunak aurkitu.
Etengabe
dabiltza hitz egiten eta ahozko adierazpena lantzen sormenaren bitartez.
- Zer egiten dute irakasleek?
Irakasleak
momentu oro bideratzaile papera jorratzen dute. Momentu oro dabiltza ideiak
ematen eta beraien laguntzen helburua lortzeko.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko adierazpena lantzea irudimena eta sormena
erabiliz.
3. JARDUERA: Ipuinen narrazioa eta grabazioa
- Zein da jarduera?
Ordenagailu bidez irakurketa lantzea eta
irakurtzen ari direna grabatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ordenagailuen agertzen den gidoia irakurri eta
interpretatu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikaslea bideratu, zuzendu eta grabazioa
kontrolatu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahots aldaketak eta ahozko adierazpena lantzea.
4. JARDUERA: Telefonito jolasa
- Zein da jarduera?
Borobilean jarriz, kide batek hitz bat
aukeratzen du. Ondoren, bere alboko kideari belarrira esaten dio, alboko horrek
hurrengoari, eta honela borobileko kide guztiek hitza entzuk arte. Ondoren,
guztiek hitz bera entzun duten egiaztatzen da
- Zer egiten dute ikasleek ?
Aurreko hitza entzun eta hurrengoari esan.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleekin batera parte hartu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasunaren
bitartez fonetika eta hitzen ulermena lantzea.
5. JARDUERA: alfabetoa
interpretatzen
- Zein da jarduera?
Animalia bakoitzak alfabetoko letra bat
adieraziko du. Ikasle bakoitzak animali desberdinak izango ditu eta orden alfabetikoan
ordenatu beharko dituzte.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Irudia interpretatu eta orden alfabetikoan jarri
- Zer egiten dute irakasleek?
Bideratu eta ordena egokia dela kontrolatu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasunaren
bitartez alfabetoko letrak lantzea eta animalia desberdinak ezagutzea.
6. JARDUERA: soka saltoan
- Zein da jarduera?
Soka saltoan saltoka dabiltzan bitartean abestu.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Salto egin eta abestiak ematen dituen pautak
jarraitu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Sokari
eragin eta abestu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Era
desberdin batean ahozkoa lantzea eta jolasetan euskara erabiltzea.
7. JARDUERA: desberdintasunak
aurkitzen
- Zein da jarduera?
Bi irudi antzekoen artean dauden desberdintasunak
bilatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Desberdintasunak bilatzen saiatu
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleak bideratu eta zuzendu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Gauzen
arteko desberdintasunak aurkitzen jakitea eta horiek interpretatzea.
8. JARDUERA: esaldiak sortu
irudimenaren bitartez.
- Zein da jarduera?
Dadoak jaurti eta ateratzen diren irudien istorio
edo esaldi laburrak sortu
- Zer egiten dute ikasleek?
Dadoak bota eta istorioak sortu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleei laguntza eskaini sortzen zaizkien
arazoen aurrean.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko
interpretazioaren bitartez irudimena lantzea.
9. JARDUERA: mahai jolasak
- Zein da jarduera?
“Antzara” jolasaren antzekoa da, baina
kutxatilak kontatzeaz gain, egokitu zaion tokiko irudia deskribatu beharko du
- Zer egiten dute ikasleek ?
Umeak dado bat airera botatzen duenean
zenbaki bat egokituko zaio. Zenbaki horrekin kutxatila konkretu batera helduko
da, eta irudian agertzen dena deskribatuko du
- Zer egiten dute irakasleek?
Laguntzaile
papera jorratzen du
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko
deskribapenak lantzen jakitea.
10. JARDUERA: Los Simpson
- Zein da jarduera?
Kontatzen den ipuina ulertzea eta ariketa egoki
burutzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Istorioa irakurri eta bertako gertaerak
interpretatu. Adibidez, Simpsoneko pertsonaiak dagokion logelan jartzea.
- Zer egiten dute irakasleek?
Gainontzeko jardueratan bezala, laguntzaile eta
gidatzaile papera hartzen du.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasuna erabiliz eta akordio batera
helduz pertsona desberdinak etxe batean sakabanatu eta ordenatzea.
11. JARDUERA: forma desberdinak
lantzen
- Zein da jarduera?
Forma
desberdinak modu konkretu batean ordenatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ikasle bakoitzak portfolio bat izango du
forma desberdineko fitxez beteta. Beste ikasle baten irakasleak emango dion
paper batetik pauta konkretu batzuk irakurriko ditu, eta gainontzekoek hauek
egokitasunez betetzea lortu behar dute. Adibidez: triangeluaren gainean
borobila jartzea, eta ondoren, borobilaren gainean laukia
- Zer egiten dute irakasleek?
Jarduera gidatu eta haurrak orientatu zein
bideratu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Forma
desberdinak ikasi, eta entzumenaren bidez hauek ordenatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina