2016(e)ko azaroaren 9(a), asteazkena

AHOZKOTASUNA LANTZEKO TAILERRAK


Hezkuntza sistema batetan oinarritzen den bideoa ikusi dugu. Gutxi daude metodologi hori erabiltzen duten ikastetxeak, baina oso metodo eraginkorra iruditzen zaigu. Irakasleek kurtso hasieran ahozkotasuna lantzeko dituzten ideiak komunean jartzen dituzte eta gelan lantzeko egokiak zeintzuk diren eta zeintzuk ez adosten dute. Hori dela eta hurrengoak dira ikusi ditugun jarduerak:

1. JARDUERA: Denborarekin jolasean
- Zein da jarduera?
Irudiak ordenatzea dagokion moduan. Adibidez, ume bat jogurt bat jaten agertzen da eta erori egiten zaio, haurrek dagokion ordenan jarri behar dute lehenengo jogurta ireki, gero koilara sartu… horrela.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Tokatzen zaizkien irudiak behar diren ordenan jarri behar dituzte.
- Zer egiten dute irakasleek?
Bideratzaile papera hartzen dute ikasleei ideiak emanez.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko adierazpena landuz istorioa kronologikoki ordenatzea.

2. JARDUERA: ipuinekin jolasean
- Zein da jarduera?
Istorio bat sortzea barnean hartzen dituen atalak garatuz.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ikasleek irakasleak emandako irudiak interpretatzen dituzte beraien irudimena landuz. Euren lana irudiak ordenatzea eta irudietan ikusten dutena deskribatzen dute. Gero, irudi horietan ikusten dutenarekin ipuin bat asmatzen dute. Hori egin ostean, benetako ipuinarekin alderatu behar dute beraiek asmatutako ipuina eta desberdintasunak aurkitu.
Etengabe dabiltza hitz egiten eta ahozko adierazpena lantzen sormenaren bitartez.
- Zer egiten dute irakasleek?
Irakasleak momentu oro bideratzaile papera jorratzen dute. Momentu oro dabiltza ideiak ematen eta beraien laguntzen helburua lortzeko.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko adierazpena lantzea irudimena eta sormena erabiliz.

3. JARDUERA: Ipuinen narrazioa eta grabazioa
- Zein da jarduera?
Ordenagailu bidez irakurketa lantzea eta irakurtzen ari direna grabatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ordenagailuen agertzen den gidoia irakurri eta interpretatu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikaslea bideratu, zuzendu eta grabazioa kontrolatu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahots aldaketak eta ahozko adierazpena lantzea.

4. JARDUERA: Telefonito jolasa
- Zein da jarduera?
Borobilean jarriz, kide batek hitz bat aukeratzen du. Ondoren, bere alboko kideari belarrira esaten dio, alboko horrek hurrengoari, eta honela borobileko kide guztiek hitza entzuk arte. Ondoren, guztiek hitz bera entzun duten egiaztatzen da
- Zer egiten dute ikasleek ?
Aurreko hitza entzun eta hurrengoari esan.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleekin batera parte hartu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasunaren bitartez fonetika eta hitzen ulermena lantzea.

5. JARDUERA: alfabetoa interpretatzen
- Zein da jarduera?
Animalia bakoitzak alfabetoko letra bat adieraziko du. Ikasle bakoitzak animali desberdinak izango ditu eta orden alfabetikoan ordenatu beharko dituzte.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Irudia interpretatu eta orden alfabetikoan jarri
- Zer egiten dute irakasleek?
Bideratu eta ordena egokia dela kontrolatu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasunaren bitartez alfabetoko letrak lantzea eta animalia desberdinak ezagutzea.

6. JARDUERA: soka saltoan
- Zein da jarduera?
Soka saltoan saltoka dabiltzan bitartean abestu.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Salto egin eta abestiak ematen dituen pautak jarraitu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Sokari eragin eta abestu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Era desberdin batean ahozkoa lantzea eta jolasetan euskara erabiltzea.

7. JARDUERA: desberdintasunak aurkitzen
- Zein da jarduera?
Bi irudi antzekoen artean dauden desberdintasunak bilatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Desberdintasunak bilatzen saiatu
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleak bideratu eta zuzendu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Gauzen arteko desberdintasunak aurkitzen jakitea eta horiek interpretatzea.

8. JARDUERA: esaldiak sortu irudimenaren bitartez.
- Zein da jarduera?
Dadoak jaurti eta ateratzen diren irudien istorio edo esaldi laburrak sortu
- Zer egiten dute ikasleek?
Dadoak bota eta istorioak sortu.
- Zer egiten dute irakasleek?
Ikasleei laguntza eskaini sortzen zaizkien arazoen aurrean.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko interpretazioaren bitartez irudimena lantzea.

9. JARDUERA: mahai jolasak
- Zein da jarduera?
“Antzara” jolasaren antzekoa da, baina kutxatilak kontatzeaz gain, egokitu zaion tokiko irudia deskribatu beharko du
- Zer egiten dute ikasleek ?
Umeak dado bat airera botatzen duenean zenbaki bat egokituko zaio. Zenbaki horrekin kutxatila konkretu batera helduko da, eta irudian agertzen dena deskribatuko du
- Zer egiten dute irakasleek?
Laguntzaile papera jorratzen du
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozko deskribapenak lantzen jakitea.

10. JARDUERA: Los Simpson
- Zein da jarduera?
Kontatzen den ipuina ulertzea eta ariketa egoki burutzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Istorioa irakurri eta bertako gertaerak interpretatu. Adibidez, Simpsoneko pertsonaiak dagokion logelan jartzea.
- Zer egiten dute irakasleek?
Gainontzeko jardueratan bezala, laguntzaile eta gidatzaile papera hartzen du.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Ahozkotasuna erabiliz eta akordio batera helduz pertsona desberdinak etxe batean sakabanatu eta ordenatzea.

11. JARDUERA: forma desberdinak lantzen
- Zein da jarduera?
Forma desberdinak modu konkretu batean ordenatzea.
- Zer egiten dute ikasleek ?
Ikasle bakoitzak portfolio bat izango du forma desberdineko fitxez beteta. Beste ikasle baten irakasleak emango dion paper batetik pauta konkretu batzuk irakurriko ditu, eta gainontzekoek hauek egokitasunez betetzea lortu behar dute. Adibidez: triangeluaren gainean borobila jartzea, eta ondoren, borobilaren gainean laukia
- Zer egiten dute irakasleek?
Jarduera gidatu eta haurrak orientatu zein bideratu.
- Zer lortu nahi dute tailer hauetan?
Forma desberdinak ikasi, eta entzumenaren bidez hauek ordenatu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina